Er zijn vele symptomen bij de zwangerschap. Zoals vermoeidheid of misselijkheid maar ook rugpijn kan veel voorkomend zijn. Rugpijn en bekkenpijn komt veel bij de verloskundige voor. Vanuit de verloskundige is een intense samenwerking met Chiropractie Hilversum.

Rugpijn is typisch bij zwangerschap. Denk maar aan dat vervelende hormoon relaxin, het begon te werken. Dit hormoon is geweldig om al je gewrichten te ontspannen ter voorbereiding op de geboorte, maar daardoor heb je wel veel minder steun. Dus de rug en bekken kunnen een zwak punt vormen.

Het kan daarom een prioriteit zijn van de verloskundige om te screenen op rugklachten en vervolgens adviseren een bezoek te brengen aan de chiropractor.

Wat is chiropractie bij zwangerschap?

Chiropractische zorg is een middel om de natuurlijke genezing van het lichaam te ondersteunen. Je hersenen zijn de hoofdcontroller van elke afzonderlijke functie en communiceren via het ruggenmerg en de zenuwen. Chiropractoren lokaliseren bewegingsbeperkingen in de wervelkolom en het zenuwstelsel. Door middel van kleine bewegingscorrecties kan de druk op de wervelkolom verbeteren en de bewegelijkheid geoptimaliseerd worden.

Waarom hebben vrouwen chiropractie nodig tijdens de zwangerschap?

De wervelkolom is de basis van je houding. Vrouwen komen vaak naar de chiropractor met een behoorlijk bewegingsbeperking die door middel van behandelingen en adviezen aangepakt kan worden. Dit verlicht de druk en zorgt voor pijnverlichting.

Chiropractische zorg helpt uw lichaam beter te bewegen en daarmee de houding te stabiliseren.

Bij welke klachten kan chiropractie zorg tijdens de zwangerschap?

Pijnklachten is de meest voorkomende klacht. Pijn kan plaatselijk in de rug zitten of in het bekken maar ook in de hersenen zit. Dit betekent dat we weten dat we pijn voelen in de hersenen. Soms denken onze hersenen dat de klacht er nog is terwijl de ‘wond’ verdwenen is.

Reset van de hersenen en meer beweging in het bekken.

De chiropractie behandeling geeft eigenlijk een reset van de hersenen.

Door het bekken te verbeteren in zijn beweging, zorgt u er ook voor dat er voldoende ruimte is voor de baby om in de beste positie te zijn voor de geboorte.

Is chiropractie veilig tijdens de zwangerschap?

Het zoeken van een goede chiropractor is wellicht vergelijkbaar met daten. Het kan zijn dat u er een paar moet ervaren om er een te vinden die het beste bij u past. Wij weten hoe belangrijk kundigheid en ervaring is. Daarnaast worden therapieën veelal gecombineerd met andere fysiotherapeuten. Samen in een team werken we aan een hoge patiënttevredenheid.